Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016

Ισορροπία του Nash.



Ας μου επιτραπεί να επανέλθω και πάλι για λίγο στην πολυσυζητημένη υπόθεση για την ακύρωση της παράστασης της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου του έργου Ισορροπία του Nashπου αναφέρεται στο βιβλίο του δολοφόνου της 17 Νοέμβρη Σάββα Ξηρού. Να δηλώσω και πάλι, για μια ακόμη φορά, ότι ήμουν, είμαι και θα είμαι υπέρ της ελευθερίας του λόγου και της τέχνης. Όμως κάποιες φορές θα πρέπει να κάνουμε και κάποιες εξαιρέσεις. Όπως επί παραδείγματι στην προκειμένη περίπτωση, της παρουσίασης του έργου “Ισορροπία του Nash” που ξεσηκώθηκαν επώνυμοι και ανώνυμοι. Και στην περίπτωση των επωνύμων ας μου επιτραπεί να αναφερθώ σε δύο δημοσιογράφους - δεν αναφέρω τα ονόματα - οι οποίοι επετέθησαν στον Κυριάκο Μητσοτάκη και την Ντόρα Μπακογιάννη. Βέβαια δεν ανήκω πολιτικά στην Νέα Δημοκρατία. Κάθε άλλο. Στην εντελώς αντίθετη πλευρά θα με βρείτε. Όμως δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω το δίκιο τους στην προκειμένη περίπτωση. Στην περίπτωση της παράστασης ενός έργου που βασίζεται σε ένα δολοφόνο, ο οποίος κάποιο πρωί πέταξε στα πόδια της Ντόρας Μπακογιάννη τον σύζυγό της και πατέρα των παιδιών της Παύλο Μπακογιάννη, γαζωμένον από τις δολοφονικές σφαίρες τους. Τι περιμένατε να κάμουν αυτοί οι άνθρωποι; Να σας χειροκροτήσουν; Ή να πάνε να παρακολουθήσουν την παράσταση παίρνοντας και πασατέμπο για να περνάει η ώρα;.
Καλό θα είναι όλοι αυτοί οι πρωταγωνιστές αυτής της παράστασης να γνωρίσουν λίγο τον Παύλο Μπακογιάννη. Αυτόν τον τεράστιας μόρφωσης δημοσιογράφο και άνθρωπο. Αυτόν τον άνθρωπο που θα χρειάζονταν σελίδες αμέτρητες για να τον παρουσιάσεις.
Όταν έγινε το πραξικόπημα της 21η Απριλίου του 1964 από την Χούντα του Παπαδόπουλου, ο Παύλος Μπακογιάννης έτυχε να είναι διευθυντής του ελληνικού προγράμματος της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας. Από τη θέση αυτή αντιτάχθηκε στο δικτατορικό καθεστώς και έκανε εκπομπές με σχόλια και ειδήσεις που αναμεταδίδονταν από την Deutsche Welle και πολύ γρήγορα έγιναν σημείο αναφοράς του αντιδικτατορικού αγώνα. ΄Ηταν μια από τις πιο γνωστές φωνές του αντιδικτατορικού αγώνα και παρ΄όλο που ήταν Δεξιόςείχε καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για την Εθνική Συμφιλίωση. Να σταματήσουν τα μίση που είχε αφήσει ο Εμφύλιος. Ήταν ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων με σύνεση, δημοκράτης και ενωτικός.
Η δολοφονία του την 26η Σεπτεμβρίου του 1989 από την τρομοκρατική οργάνωση 17 Νοέμβρη συγκλόνισε την παγκόσμια πολιτική επικαιρότητα εκείνων των ημερών. Όμως πιο πολύ προβλημάτισαν τον ελληνικό λαό οι λόγοι που πρόβαλε η εγκληματική οργάνωση για να δικαιολογίση τη δολοφονία.
Aποφασίσαμε λοιπόν να εκτελέσoυμε τον απατεώνα και ληστή του λαού, Μπακογιάννη”
έγραφαν στην προκήρυξή τους με δικαιολογίες αστήρικτες.
Το εγκληματικό ήταν ότι εκείνες τις μέρες το βρώμικο παιγνίδι της 17 Νοέμβρη υποστήριζε η ΑΥΡΙΑΝΗ του Κουρή, ένα καθόλου έγκυρο μέσω ενημέρωσης, που σαν σκοπό της ύπαρξής της είχε να πετάει λάσπη σε αντιπάλους, ειδικά σε προεκλογικές περιόδους. Το ίδιο κάνει και σήμερα η εφημερίδα αυτή με την ονομασία ΚΟΝΤΡΑ.
Χάριν της ιστορίας ας μου επιτραπεί να μεταφέρω εδώ την δήλωση του Χαρίλαου Φλωράκη στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ την 27η Σεπτεμβρίου του 1989, αναφορικά,με την δολοφονία του Μπακογιάννη. “Η ΑΥΡΙΑΝΗ προετοίμασε το έγκλημα της 17 Νοέμβρη,” είχε πει τότε ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ. Και ο Φλωράκης δεν θα έλεγε κάτι τέτοιο αν δεν είχε στοιχεία.
Μετά από όλα αυτά δεν μπορώ να καταλάβω τι μπορεί να πει μια θεατρική παράσταση που στηρίζει την επιτυχία της στο βιβλίο ενός άγριου δολοφόνου. Και το βιβλίο του κάθε δολοφόνου δεν πιστεύω να περιέχει τίποτα περισσότερο από την εγκληματική ιδιοσυγκρασία του. Οπότε τι μπορεί να δώσει στους θεατές;

Διόλου απίθανο πολύ σύντομα να δούμε και το Γιώργο Ρουπακιά τον αρχιδολοφόνο της Χρυσής Αυγής, ο οποίος λέγεται ότι σύμφωνα με τον νόμο της δεκαοκτάμηνης κράτησης θα αποφυλακιστεί, να συγγράφει βιβλίο για να μας κάνει γνωστό πως έσφαξε τον Παύλο Φύσσα. Λέτε να καταπιαστεί και με αυτό η Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου Ελλάδας; Όμως οι αρμόδιοι και υπεύθυνοι καλό είναι να μην ξεχνούν ότι το θέατρο αυτό το πληρώνει ο ελληνικός λαός από το υστέρημά του. Άντε να δούμε τι άλλο θα δουν τα μάτια μας. 

6 σχόλια:

  1. Αγαπητέ μου φίλε, πραγματικά πιστεύω εδώ και πολύ καιρό πως η ανθρωπότητα έχει ξεφύγει τελείως!
    Σκόπος και των καλιτεχνών αλλά και του θεάτρου πιστεύω ότι είναι ο εξής: "Η δυσφήμιση είναι η καλύτερη διαφήμιση".
    Ποιος ασχολούταν τόσο καιρό με την Πειραματική Σκήνη του Εθνικού Θεάτρου; Ελάχιστοι. Τώρα όμως;
    Όσον αφορά αυτούς τους εγκληματίες, η ιστορία μας έχει αποδείξει ότι οι πραγματικοί εγκληματίες σπανίως καταδικάζονται. Οι αθώοι όμως...βλέπε Κολοκοτρώνης κλπ. πεθαίνουν φυλακισμένοι και τιμούνται μετα θάνατον. Αυτοί είμαστε, δυστυχώς! Θα συνεχίσω όμως να ελπίζω στην δικαιοσύνη, γιατί πιστεύω πως αργά ή γρήγορα, όλοι στο τέλος παίρνουμε αυτό που πραγματικά μας αξίζει.
    Καλό Σ/Κ, τα φιλιά μου και την αγάπη μου σε σένα και την οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή σου μέρα αγαπητή μου φίλη Νίκη.
    Έχεις απόλυτα δίκιο σε όλα όσα μου γράφεις. Κι΄εγώ πιστεύω πως σκοπός τους ήταν να τους μάθει το κοινό, μια και όπως λες πολλοί λίγοι τους γνώριζαν. Ας ελπίσουμε πως κάποια στιγμή θα έλθει μια κάποια ισορροπία στην δύστυχη πατρίδα μας.
    Την αγάπη μου καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απο οτι γνωριζω φιλε Ντεννυ
    Η παρασταση δεν κανει καμμια αγιογραφια της 17Ν και του Ξηρου αλλα θελει να αναδειξει οτι η τρομοκρατια ειναι καθαρη βια και θα πρεπει να καταδικαζεται απο ολους.
    Σε καθε περιπτωση η τεχνη οφειλει να παρουσιαζει τη φωνη και των καλων και των κακων, των αγιων και των δολοφονων. Η τεχνη δεν πρεπει να φιμωνεται. Μονο στη σοβιετια και στα ταλιμπανικα καθεστωτα υπαρχει λογοκρισια στην ελευθερη εκφραση. Ας μην γινουμε κι εμεις το ιδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου Velvet θα μου επιτρέψεις να μην συμφωνήσω σε κάποια σημεία.
      Σε μια θεατρική παράσταση υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να αναδείξουμε ότι η τρομοκρατία είναι καθαρή βία και όχι το βιβλίο του Ξηρού. Μπορείς να καταλάβεις πόσους "πόντους" έχει πάρει πάνω του αυτός ο δολοφόνος μετά από όσα έγιναν γύρω από το όνομά του; Δεν νομίζω ότι θα έπρεπε να γίνει αυτό σε μια χώρα που τόσα πολλά έχει υποστεί από αυτόν και την παρέα του. Εκεί είναι η διαφορά μας. Τη θέση μου την γράφω στο κείμενό μου. Είμουν, είμαι και θα είμαι υπέρ της ελευθερίας του λόγου και της τέχνης.
      Νάσαι καλά φίλε.

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Denni συμφωνω με τα όσα λες και την πολιτικη σου τοτποθετηση!
    Καλό Παρασκευοσαββατοκύριακο
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριάδνη μου καλή σου μέρα.
      Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.

      Διαγραφή